تاثیر تجربه کاربری در سئو

User Experience
سئو سایت

برای طراحی سایت با اصطلاحات بسیاری روبرو هستیم که UX یا همان تجربه کاربری یکی از همان اصطلاحات می باشد در مقاله امروز می خواهیم به موضوع تاثیر تجربه کاربری در سئو بپردازیم.

User Experience

UX

در طراحی سایت و در مقاله های قبلی در سئو ایران درباره کاربرد UX چیست؟ و UI چیست؟ توضیحاتی را برای شما همراهان همیشگی سئو ایران آورده ایم ولی امروز نیز به اختصار آن را توضیح خواهیم داد.

UX چیست؟

User Experience عبارت تکمیل یافته UX یا همان تجربه کاربری می باشد و بدین معناست که کاربر راحتر و با رضایت بیشتری در وب سایت شما به جستجو می پردازد و در حقیقت حس خوبی از سایت شما به آنها منتقل می شود.

تجربه کاربری یکی از مواردی است که بر سئو سایت تاثیر گذار می باشد و دلیل آن هم این است که گوگل به رفتار کاربران و عکس العمل های آنها نسبت به سایت ها واکنش نشان می دهد و قابلیت تشخیص این را دارد که متوجه شود وب سایت شما چقدر برای کاربرانی که از آن استفاده می کنند مفید بوده است. همچنین با تشخیص وب سایت هایی که توانسته اند رضایت خاطر کاربران را بدست آورد جایگاه و رتبه مناسبی را در گوگل اختصاص می دهد.

Seo

فرایندی که در جایگاه و رتبه مناسب در موتورهای جستجو تاثیر دارد و در واقع بهینه سازی موتورهای جستجو را سئو می گویند. سئو عملکردی نیست که بتوانید بدون دانش و مهارت کافی آن را انجام دهید و به نتیجه مطلوبی در موتورهای جستجو گوگل دست پیدا کنید. بلکه برای اینکه بتوانید وب سایت خود را در نتایج گوگل در رتبه و جایگاه مناسبی مشاهده کنید باید طبق اصول و با رعایت تکنیک های اصولی وب سایت خود را سئو کنید.

تاثیر تجربه کاربری در سئو

پیداکردن و دسترسی به سایت های گوناگون با جست و جو در گوگل بدست می آید که عواملی همچون مدت زمان بار گزاری سایت، محتوای سایت، بروز رسانی سایت، لینک سازی و مواردی از این قبیل به شما در پیدا کردن سایت مورد نظر کمک می کند. زمانیکه وب سایت شما وضعیت خوب و مناسبی را با توجه به مواردی که عنوان کردیم داشته باشد باعث می شود که وب سایت شما تجربه کاربری مطلوبی را نیز داشته باشد و همین موضوع در بهتر شدن رتبه وب سایت شما نیز تاثیر خواهد گذاشت.

رضایت کاربران و چرخیدن آنها در سایت به فرایند بهبود سئو سایت به شدت کمک میکند.

UX چیست؟

تاثیر تجربه کاربری در سئو

تاثیر تجربه کاربری در سئو دارای اهمیت بسیاری می باشد زیرا هر چه رتبه و جایگاه شما در نتایج موتورهای جستجو بالاتر باشد میزان بازدید وب سایت شما نیز افزایش پیدا می کند و این موضوع به شدت در کسب و کار شما نیز تاثیر خواهد گذاشت.

مواردی که در تجربه کاربری بر وب سایت تاثیر گذار هستند

در ادامه می خواهیم به چند مورد از عواملی که می توانند از افت سئو سایت شما جلوگیری کرده و بر تجربه کاربری سایت تاثیر گذار باشند اشاره ای کنیم. عوامل تاثیر گذار در تجربه کاربری در وب سایت عبارتند از:

  • سرعت سایت
  • بهینه بودن برای موبایل
  • کامل بودن محتوا
  • به روز بودن محتوا
  • استفاده از مالتی مدیا
  • طراحی زیبا
  • پاپ آپ، تبلیغات، بنرها و …
  • لینک سازی داخلی
  • لینک سازی خارجی
4.6/5 - (7 امتیاز)
67 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =