پیدا کردن رتبه سایت در گوگل

رتبه سایت در گوگل
سئو سایت

پیدا کردن رتبه سایت در گوگل

اگر یک کلمه یا عبارت را در گوگل سرچ کرده اید و میخواهید بدانید در چه رتبه ای قرار دارید راه های زیر وجود دارد:

  1. اگر سایت شما در رتبه های بالا هست، به صورت چشمی رتبه خود را بشمارید
  2. اگر نیاز دارید هر روز رتبه سایتی را چک کنید، افزونه fat rank را که آیکون آن نارنجی رنگ است را نصب نموده و از آن استفاده کنید
  3. اگر میخواهید همیشه ابزاری باشد که رتبه سایت ها را در کنار نام آنها در نتایج گوگل نمایش دهد از افزونه SEOquake استفاده کنید
  4. اگر سایت مورد نظر برای خود شما هست و میخواهید رتبه آنرا در روزهای گذشته ببینید، بهترین کار استفاده از سرچ کنسول گوگل است

توضیحات:

شاید بد نباشد که بدانید موتورهای جستجو به وب سایت ها بر اساس الگوریتم های خاص امتیاز می دهند و زمانیکه سایتی در نتایج گوگل در بالاترین رتبه نمایش داده شود به این معنا می باشد که ورودی بیشتری نسبت به دیگر سایت های هم رده خود داشته است و بیشتر توسط کاربران مورد جستجو قرار گرفته است. اما مسئله این است که پیدا کردن رتبه سایت در گوگل چگونه است و چه معیاری برای مشخص کردن رتبه سایت در اینترنت وجود دارد.

اگر میخواهید الگوریتم های رتبه بندی را بهتر بشناسید، الگوریتم های گوگل را بخوانید.

رتبه سایت

پیدا کردن رتبه سایت در گوگل

چگونه رتبه سایت خود را بفهمیم؟

تعیین رتبه سایت در گوگل
بدست آوردن رتبه سایت در گوگل

سریعترین روش پیداکردن رتبه سایت در گوگل

برای اینکه بدانید وب سایت شما در گوگل چه جایگاهی دارد میتوانید از ابزارهایی برای پیدا کردن رتبه سایت در گوگل استفاده کنید برخی از این ابزارها عبارتند از: SERPTrends، SEOquake و Seo SERP که در ادامه درباره هریک از این ابزارها به اختصار توضیح داده ایم، اما پیشنهاد میکنیم آموزش اکستنشن فت رنک را ببینید ، این برنامه بهترین و سریع ترین برنامه ای است که با آن میتوانید رتبه ی سایت خود و یا دیگران را در گوگل در یک کلمه کلیدی خاص بدست آورید.

بدست آوردن رتبه سایت در گوگل

بهترین برنامه ها و سایتها برای بدست آوردن رتبه سایت در گوگل:

SERPTrends

یکی از افزونه های گوگل کروم و فایر فاکس که به صورت رایگان قابل استفاده می باشد SERPTrends است شما با وارد شدن به مرورگر دلخواه خود می توانید در بخش Add-ons یا Extension افزونه SERPTrends را جستجو کرده و آن را به مرورگرهای خود اضافه کنید. شما با استفاده از این ابزار می توانید با کلیک کردن بر رو ی رتبه سایت رتبه الکسای وب سایت خود را نیز مشاهده کنید.

SEO quake

این ابزار برای مرورگرهایی همچون Chrome، فایرفاکس، اوپرا Opera، سافاریsafari قابل دسترسی می باشد و مانند ابزار SERPTrends رایگان می باشد. شما به کمک این ابزار و با نصب آن علاوه بر مشاهد کردن رتبه سایت و میزان افت سئو سایت می توانید رتبه الکسا، مالکیت سایت و تعداد لینک های سایت را نیز مشاهده کنید.

Seo SERP

Seo SERP و SERPTrends دو ابزاری هستند که مانند هم عمل می کنند و گاها بصورت اشتباه به جای یکدیگر به کار می روند. تفاوت چندانی بین این دو ابزار وجود ندارد و شما برطبق سلیقه خود می توانید از آن ها برای پیدا کردن رتبه سایت در گوگل استفاده کنید.

پیدا کردن رتبه سایت در گوگل

بالابردن رتبه سایت در گوگل

رنک سایت بر چه اساسی مشخص می شود؟

وب سایتی مانند الکسا برای امتیاز دهی به سایت های اینترنتی معیارهای خاصی را در نظر دارد برای مثال الکسا با در نظر گرفتن بازدیدکنندگان وب سایت ها به آنها امتیاز می دهد. اما گوگل اینگونه عمل نمی کند بلکه با در نظر گفتن فاکتورهایی که در داخل و خارج سایت ها بدست می آورد به آنها امتیاز می دهد.

این امتیاز ها می تواند بر اساس لینک هایی باشد که سایت ها دریافت کرده اند هر چه این لینک ها معتبر تر باشد قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای سایت ها راحت تر خواهد بود. البته برای پیدا کردن رتبه سایت در گوگل فاکتورهای بسیاری وجود دارد که برای بهینه سازی سایت و بهبود رتبه سایت بسیار موثر می باشند. این فاکتورها عبارتند از:

  • تحقیق و تحلیل مخاطب و رقبا
  • بهینه سازی و سئو داخلی سایت
  • سئو خارجی
  • مشاهده نتایج و گزارشات

برای بهبود سئو وب سایت خود با سئو ایران همراه باشید.

بهترین ابزارها برای کسب رتبه سایت در گوگل

پیدا کردن رتبه سایت در گوگل در کلمات کلیدی هدف بسیار حائز اهمیت است. در واقع یک سئوکار بایستی دائما این رتبه ها را بررسی نماید تا قادر باشد برای بالا بردن یا حفظ آن ها، استراتژی خاص خود را بچیند. علاوه بر الکسا، ابزارهای متفاوتی برای رصد رتبه وب سایت در کلیدواژه های متنوع وجود دارد.

مهم ترین ابزار خود گوگل است به این صورت که کلید واژه مورد نظر را در حالت incognito در گوگل جستجو نمایید تا مشاهده کنید که چه رتبه ای دارا هستید. اما از طرفی این کار وقت گیر است و شما دائما بایستی که کلیدواژه ها را جستجو نمایید، رتبه را مشاهده و سپس کلیدواژه های بعدی را وارد کنید. در نتیجه شما حتما به دنبال ابزارهای دیگری بروید که سرعت کارتان را تا حد زیادی، بالا ببرند. در ادامه مطلب چهار عدد از ابزارهای رایگان جهت سنجش رتبه کلیدواژه ها را به شما معرفی می نماییم.

 

  1. FAT RANK یک افزونه کروم می باشد. شما همین الان می توانید این ابزار را در فروشگاه کروم جستجو نمایید و نصب کنید. پس از نصب باید وارد شوید و هر دفعه که تب مربوط به وب سایت شما باز است قادر خواهید بود کلیدواژه های مربوطه را جستجو کرده و در کوتاه ترین زمان رتبه آن را دریافت کنید. این ابزار رایگان بوده و سرعت بالایی دارد همچنین لازم هر دفعه یک لیست از کلیدواژه ها را به آن بدهید. شما می توانید تب مربوط به وب سایت تان و یا سایر سایت ها را باز کرده و رتبه خود را با آن ها مقایسه نمایید.
  2. AccuRanker این ابزار نیز یک ابزار رایگان دیگر است با این تفاوت که تنها 5 جستجو را در طول یک روز فرصت دارید. این ابزار برای کارهای کوچک کاربردی بوده و این که سعی کنید این ابزار را همیشه دم دست تان داشته باشید و در طول روز 5 کلیدواژه مهم و اساسی را جستجو نمایید و نتایج را با سایر روزها مقایسه کنید چرا که این روش به شما کمک می کند تا درکی صحیح از پیشرفت یا افت توان در سئو داشته باشید.
  3. SerpRobot این ابزار نیز یک ابزار رایگان دیگر است که می توانید به راحتی لیست سایت شخصی و یا سایر وب سایت ها را در آن وارد کنید. پس از آن کلیدواژه هایتان را در به صورت ده تایی وارد کرده و کمی زمان بدهید تا نتایج را به صورت کامل به شما نمایش دهد. این ابزار یک ابزار ایده آل و بسیار کاربردی و قدرتمند جهت رصد کلیدواژه ها در حجم بالا می باشد که نیازی به ثبت نام نیز ندارد و نتایج آن هم بسیار دقیق و صحیح هستند.
  4. Small Seo Tools Rank Checker ابزاری بسیار معروف می باشد که توسط شرکت SEMrush طراحی گردیده است. این ابزار، ابزاری کاربردی است که شما را قادر می سازد به طور همزمان 10 عدد کلیدواژه را بر روی یک دامنه جستجو نمایید و رتبه های آن را استخراج کنید. برای استفاده از این ابزار نیازی به ثبت نام ندارید و به راحتی می توانید در کوتاه ترین زمان رتبه تان را بر روی کلیدواژه های متفاوت پیدا کنید.
  5. استفاده از افزونه SEOquake، این امکان را به شما میدهد که در کنار اسم سایت ها در گوگل، رتبه آنها را نیز مشاهده کنید

 

افزایش رتبه سایت در گوگل

در حالت عادی شما نباید این انتظار را داشته باشید که وب سایت تان در طول یک ماه اول فعالیت به رتبه های نخست گوگل دست پیدا کند، اما معمولا سایت ها بعد از 2 ماه از شروع فعالیت شان در سئو شروع می کنند به رتبه گرفتن در نتایج گوگل. بنابراین کمی صبر کنید تا روند پیشرفت طبیعی سایت را ببینید و سعی کنید فقط از سئو کلاه سفید یا نهایتا سئو کلاه خاکستری استفاده کنید.

نکته: در ادامه مسیر (بعد از چند ماه) اگر رتبه سایت شما بهتر شد و به نتایج بالای گوگل رسید، دقت کنید که نمی توانید آنرا رها کنید چرا که قطعا رتبه سایت افت خواهد کرد و جایگاهتان را از دست خواهید داد. مطمئن باشید رقبای شما از فعالیت نکردن شما خوشحال میشوند.

روش ارتقا رتبه سایت در گوگل

تمام وب سایت ها این موضوع را به خوبی می دانند که برای رسیدن به رتبه و جایگاه بالا در گوگل، ترافیک بالای وب سایت از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا هر چه میزان کاربرانی که به وب سایت شما وارد می شوند بیشتر باشد جایگاه و رتبه ای که در نتایج جستجو در گوگل بدست می آورید بیشتر خواهد بود و شانس فروش محصولات شما نیز بیشتر خواهد شد.

پس بدون شک هیچ سایتی بی نیاز از این نیست که رتبه بالاتری را در گوگل بدست آورد. اما برای پیدا کردن رتبه سایت در گوگل باید صفحات سایت خود را برای کلمات کلیدی مرتبط بررسی کنید و جایگاه آنها را برای گوگل مشخص کنید. با انجام این کار می توانید کارهای لازم برای سئو سایت را انجام دهید و بعد از آن رتبه و جایگاه سایت های رقبا رو با سایت خود مقایسه کنید.

سوالات متداول درباره رتبه سایت در گوگل

1رتبه یا رنک سایت براساس چه معیارهایی مشخص می شود؟
از معیارهای تاثیرگذار بر روی رنک سایت می توان بهینه سازی داخلی و خارجی سایت، میزان ورودی ارگانیک، لینک بیلدینگ و … اشاره داشت.
2از چه ابزارهایی برای کسب رتبه سایت در گوگل استفاده کنیم؟
برای کسب رتبه سایت در گوگل می توانید از ابزارهایی مانند فت رنک، سرپ ربات و … استفاده کنید.
4/5 - (9 امتیاز)
76 / 100

29 Comments

  1. SEO IRAN گفت:

    سلام
    همون فت رنک هست دیگه
    fatrank

  2. livnhn گفت:

    سلام
    چطوری میتوانم رتبه گوگل سایت mokhatab24.ir را پیدا کنم؟
    میشه راهنماییم کنید
    گویا گوگل یه ابزار کاربردی برای این کار داره؟ درسته؟

  3. هادی عبدی گفت:

    عالی

  4. جمشیدی گفت:

    بالا بودن رتبه سایت در الکسا بهتره یا بالا بودن رتبه کلمات کلیدی در گوگل؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 14 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو