چرا سایت باز نمیشه؟

چرا سایت باز نمیشه؟
سئو سایت

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در اینترنت کارهای ضروری و مهم زیادی برای انجام دادن دارید و زمانی که شروع به جستجو در اینترنت می کنید با پیغام «اینترنت وجود ندارد» یا «سرور پیدا نشد» مواجه می شوید و سپس برای شما این سوال پیش می آید که چرا سایت باز نمیشه؟ که مشکل باز نشدن سایت دلایل گوناگونی دارد که در این مطلب از شرکت سئو سایت می خواهیم به موضوع چرا سایت باز نمیشود؟ بپردازیم تا بتوانیم به راحتی مشکلات سایت را برطرف کنیم.پ

زمانی که یک سایت باز نمی شود ممکن است شما با انواع و اقسام پیغام ها مانند 404، This site can’t be reached ،The connection has timed out مواجه شوید و این سوال برایتان پیش بیاید که چرا سایت باز نمیشه؟ در همین ابتدا لازم است بگوییم اگر پیغام no internet را دریافت می کنید مشکل از سایت نیست، بلکه شما به اینترنت دسترسی ندارید پس حتما اتصالات اینترنتی خود را بررسی کنید و از شارژ نت و یا اتصال wifi خود مطمئن شوید.

برای ارتباط با پشتیبانی سئو سایت کلیک کنید.

چرا سایت باز نمیشه؟

این مشکل می تواند دلایل متعددی داشته باشد. در واقع مشکلاتی مانند کندی سرور و از کار افتادن سایت می تواند دلیل اصلی این چالش باشد. آدرس وب سایت یا دامنه آن ممکن است تغییر کرده باشد یا حتی ارائه دهنده خدمات اینترنتی شما دسترسی به وب سایت های خاصی را مسدود کرده باشد.

البته این موضوع می تواند علت داخلی هم داشته باشد که گاهی اوقات بارگذاری صفحات اینترنتی با کش داخلی مرورگر برخی افزونه ها یا افزونه های نصب شده بر روی مرورگر و در نهایت تغییرات ناگهانی در تنظیمات یا پیکربندی در باز نشدن برخی وب سایت ها تاثیر دارد.

در کل باید این مشکل را سریع تر حل کرد زیرا اگر مدت زمان زیادی از در در دسترس نبودن و یا down بودن سایت بگذرد باعث می شود به سئو سایت هم آسیب وارد شود.

بررسی دلایل باز نشدن سایت

برای پاسخ به سوال چرا سایت باز نمیشه؟ باید دلایل متعددی را بررسی نمود. احتمالاً بارها هنگام باز کردن صفحه یک وب سایت با این مشکل مواجه شده اید، اما صفحه سایت مورد نظر به دلایلی نمایش داده نمی شود و باید دلیل را بررسی کنید تا بتوانید مشکل را حل کنید که این دلایل می تواند شامل موارد زیر باشد:

باز نشدن سایت

دلایل باز نشدن سایت

  1. اتصالات مختلف شبکه

    بررسی اتصالات مختلف شبکه به این شکل است که مثلاً تلفن همراه در حالت پرواز نیست یا همه کابل ها از جمله کابل LAN با اینترنت به شکل درست و قابل توجهی کار می کنند و هیچ قطعی وجود ندارد. برای اطمینان خاطر از اینکه به شبکه اینترنت متصل هستید، سایتی مانند گوگل را در مرورگر خود باز کنید تا مطمئن شوید که به شبکه متصل هستید.
    اگر با مودم برای اتصال به شبکه وصل می شوید چراغ های مودم را چک کنید، یکی از چراغ ها نشان دهنده اتصال است و گاهی اوقات ممکن است لازم باشد یک بار مودم خود را خاموش کنید و بعد از چند ثانیه آن را روشن کنید تا اتصال دوباره برقرار شده و سایت مورد نظر شما باز شود.

  2. بررسی پیغام های گوناگون سایت

    بسیاری از مواقع اتفاق افتاده است که هنگام باز نشدن صفحه ای از وب سایت با پیام‌های گوناگونی مواجه شده و احتمالاً معنای آن پیام را متوجه نشده اید و نتوانسته اید آن را برطرف کنید که بهتر است با این نوع پیام‌ها آشنا شده تا دلایل نمایش آن پیام ها را متوجه شوید.

  1. بررسی نرم افزارهای امنیتی

    از دیگر پاسخ ها به سوال چرا سایت باز نمیشه؟ باید گفت که ممکن است برخی از نرم افزارهای امنیتی در اتصال اینترنت اختلال ایجاد می کنند و این مشکل را به وجود آورده اند. اگر هر یک از این برنامه ها را اجرا می کنید، آنها را به شکل موقت غیرفعال کنید و سپس سعی کنید صفحه سایت را مجدداً بارگذاری کنید.
    برخی از نرم افزارها و برنامه های گوناگون دسترسی به اینترنت و باز کردن سایت را نیز مسدود کرده و از ذخیره نرم افزارهای محلی هنگام اتصال به دستگاه تلفن برای ذخیره داده ها جلوگیری می کند. بنابراین همه سایت‌ها به طور پیش فرض مسدود می شوند و باعث باز نشدن سایت ها خواهند شد.

  2. بررسی هاست

    گاهی ممکن است دلیل باز نشدن سایت ارور هایی از سمت هاست و سرور باشد که با معمولا با کد 5xx  مشخص میشوند. برای پیگیری این موضوع میتوانید از بخش تیکت های سایت اقدام و از سرویس دهنده درخواست رفع این مشکل را بکنید.

نحوه حل مشکل باز نشدن سایت

حل مشکل باز نشدن سایت‌های گوناگون با پاک کردن کش و تاریخچه امکان پذیر است. به این صورت که با پاک کردن اطلاعاتی که پس از چندین جستجو در حافظه مرورگر ذخیره می شود، در افزایش سرعت گوگل کروم بسیار موثر است. ابزارهایی مانند Ccleaner قادر به پاکسازی تاریخچه مرورگر هستند که با آن ها خیلی راحت می توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید.

تنظیمات فایروال ممکن است توسط شما یا کاربران دیگر فعال شود که وب ‌سایت‌هایی را ناخودآگاه مسدود کرده باشید و با غیرفعال کردن سرویس فایروال پیش فرض در ویندوز از کنترل پنل، مشکل باز نشدن برخی وب سایت‌ها در مرورگر برطرف می شود.

رفع مشکل بازنشدن سایت در گوشی های اندروید

اگر با گوشی اندروید خود سعی می کنید وارد یک سایت شوید اما سایت باز نمی شود و سوال چرا سایت باز نمیشه؟ برایتان مطرح شده است باید بگوییم کافی است این بخش را به دقت بخوانید تا بتوانید مشکل باز نشدن سایت در گوشی اندروید خود را رفع کنید. ابتدا گوشی اندروید خود را در حالت پرواز قرار دهید و چند دقیقه صبر کنید سپس گوشی را از حال پرواز خارج کنید و اینترنت را روشن کرده و مجدد چک کنید اگر مشکل رفع نشده است یک نفس عمیق بکشید و راه حل بعدی را بخوانید.

رفع مشکل بازنشدن سایت در گوشی اندروید

رفع مشکل بازنشدن سایت در گوشی اندروید

سعی کنید با یک مرورگر دیگر سعی کنید سایتی که برایتان باز نمی شود را بررسی کنید و اگر همچنان مشکل حل نشد و به پاسخ سوال چرا سایت باز نمیشه؟ نرسیدید لازم است تا تنظیمات اینترنت گوشی خود را ریستارت کنید. برای انجام اینکار کافی است به تصویر زیر دقت کنید و مراحل را دنبال کنید.

چند نکته برای رفع مشکل باز نشدن سایت آورده شده است:

  • مرورگر خود را به روز کنید: مرورگرهای قدیمی ممکن است با سایت های جدید سازگار نباشند. برای بررسی اینکه آیا مرورگر شما به روز است، می توانید به صفحه وب سایت مرورگر خود مراجعه کنید.
  • کش و کوکی های مرورگر خود را پاک کنید: کش و کوکی های مرورگر می توانند باعث اختلال در عملکرد مرورگر شوند. برای پاک کردن کش و کوکی های مرورگر خود، می توانید به صفحه تنظیمات مرورگر خود مراجعه کنید.
  • افزونه های مرورگر خود را غیرفعال کنید: برخی از افزونه های مرورگر ممکن است با سایت های جدید سازگار نباشند. برای بررسی این موضوع، می توانید افزونه های مرورگر خود را غیرفعال کنید و سپس سعی کنید سایت را باز کنید.

اگر از یک VPN استفاده می کنید، آن را غیرفعال کنید و سپس سعی کنید سایت را باز کنید. VPN ها گاهی اوقات می توانند باعث اختلال در عملکرد مرورگر شوند.

آیا یک سایت خاص فقط برای من باز نمی شود؟

در مواقعی که یک وب سایت برایتان باز نمی شود معمولا این سوال در ذهنتان تداعی می شود که باز نشدن سایت فقط برای منه یا همه؟ در چنین مواقعی اگر فردی نزدیکتان است از او خواهش کنید تا سایت مورد نظر را با گوشی اش باز کند تا مشخص شود تنها سایت برای شما باز نمی شود یا همه این مشکل را دارند. اگر هم کسی نزدیکتان نیست می توانید وارد سایت ownforeveryoneorjustme.com شوید و url سایت مورد نظر خود را وارد کنید و گزینه or just me را انتخاب کنید تا متوجه شوید آیا سایت تنها برای شما باز نمی شود یا همه این مشکل را دارند. برای یافتن پاسخ سوال چرا سایت باز نمیشه؟ حتما وارد سایتی که بالا معرفی کردیم شوید تا متوجه شوید که همه مشکل دارند یا سایت تنها برای شما باز نمی شود.

رفع مشکل باز نشدن سایت با مشاهده نسخه کش شده

اگر یک سایت برایتان باز نمی شود اما حتما باید محتوای آن سایت را مطالعه کنید می توانید نسخه کش شده آن را باز کنید و تا به محتوایی که نیاز دارید دسترسی داشته باشید. برای مشاهده نسخه کش شده سایت کافی است در نتایج جستجو روی سه نقطه کلیک کنید تا یک پاپ آپ برایتان باز شود بعد از آن روی گزینه cached کلیک کنید تا سایت برایتان باز شود. گوگل سایت ها را بطور مدام می خزد و نسخه آخر آن را نگهداری یا به اصطلاح کش می کند تا اگر کاربری با مشکل بازنشدن سایت مواجه شد بتواند با این گزینه به محتوای سایت دسترسی پیدا کند.

رفع مشکل باز نشدن سایت

رفع مشکل باز نشدن سایت با نسخه کش شده

مشکل باز نشدن تمام سایت‌های بدون فیلتر چست؟

مشکل باز نشدن تمام سایت های بدون فیلتر با حذف پروکسی از مرورگر امکان پذیر می باشد و برخی از مشکلات عجیبی که کاربران هنگام کار با اینترنت و نرم افزارهای آنلاین با آن مواجه می شوند، مشکل باز نکردن سایت در مرورگرها است که می تواند دلایل متعددی داشته باشد که یکی از این دلایل فعال شدن گزینه use a proxy server در مرورگرها است که باعث می شود تمام سایت های بدون فیلتر باز نشود و باید بررسی کنید.

دلایل باز نشدن سایت در ویندوز

برای پاسخ به سوال چرا سایت باز نمیشه؟ و مشکلاتی از این قبیل در ویندوز، نگران نباشید فقط کافی است که کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید تا سایت باز شود ولی اگر این مشکل برطرف نشد می توانید به تاریخ و ساعت سیستم نگاهی بیندازید که تاریخ و زمان را به درستی نمایش می دهد یا خیر؟ اگر متوجه شدید که تاریخ یا زمان سیستم نادرست است، باید فوراً آن را اصلاح کنید تا سایت در ویندوز سیستم باز شود.

برای رفع مشکل باز نشدن برخی سایت‌ها در ویندوز Control Panel را باز کنید، سپس به مرکز شبکه و اشتراک گذاری بروید و از سمت راست گزینه Change Adapter Settings را انتخاب کنید. آداپتور شبکه خود را پیدا کنید و در نهایت روی آن کلیک راست کرده و disable را بزنید و بعد از صبر کردن این بار Enable را انتخاب کنید. اگر چندین آداپتور شبکه در سیستم دارید، این کار را برای همه آنها انجام دهید و فقط آداپتوری را فعال کنید که سیستم شما در حال حاضر به آن متصل است.

سخن پایانی

در این مطلب به پاسخ سوال در مورد چرا سایت باز نمیشه؟ و بررسی دلایل و حل مشکل آن و رفع مشکل باز نشدن تمام سایت های بدون فیلتر توضیح داده شد که این مشکلات موارد گوناگون و زیادی دارد که باید برای رفع آن ها موارد بسیاری را به شکل مطلوبی بررسی کنید تا اتفاق های ناگوار و بیشتری رخ ندهد و بتوانید به آسانی این مشکلات را حل نموده و به کارهای خود رسیدگی کنید.

سوالات متداول درباره چرا سایت باز نمیشه؟

1دلایل باز نشدن سایت چیست؟
اتصالات مختلف شبکه، بررسی پیغام های گوناگون سایت و نرم افزارهای امنیتی از دلایل مهمی است که می توان بررسی نمود.
2پاک کردن کش مرورگر می تواند چه کمکی می کند؟
با پاک کردن اطلاعاتی که پس از چندین جستجو در حافظه مرورگر ذخیره می شود، در افزایش سرعت گوگل کروم بسیار موثر است.
3آیا نرم افزارها می توانند از باز شدن سایت جلوگیری کنند؟
بله. برخی از نرم افزارها دسترسی به اینترنت و باز کردن سایت را نیز مسدود کرده و از ذخیره نرم افزارهای محلی هنگام اتصال به دستگاه تلفن برای ذخیره داده ها جلوگیری می کنند.
3.8/5 - (27 امتیاز)
79 / 100

3 Comments

  1. مصطفی گفت:

    سلام . برای خرید یا شارژ اینترنت مودم خانگی . ، از طریق adsl.ir را میزنبم . مدام پیام می‌دهد بدلیل اختلال تا دو سه دقیقه دیگر برطرف خواهد شد ولی اکنون چهار ساعت گذشته و همین پیام را می‌دهد و سایت خرید سرویس باز نمی‌شود.

  2. سعید مداحی گفت:

    سلام.قبلا هم با گوشی اندروید و هم با ویندوز تقریبا براحتی وارد سایت cougargaming.com می شدم.الان چندروزیست که بعد تهیه یک ماوس کوگار و بمنظور دانلود درایور مخصوص همان ماوس می خواهم وارد سایت شوم. بهیچوجه نه باگوشی، نه با ویندوز و نه با انواع vpn یاتحریم شکن ممکن نیست! لطفا مساعدت بفرمایید.

  3. بھار گفت:

    چرا quotev باز نمیشه اخه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + سیزده =