تبلیغات همسان چیست

تبلیغات همسان چیست
سئو سایت

تبلیغات همسان برعکس دیگر تبلیغات مانند تبلیغات بنری این فایده دارد که شکل و ظاهر متفاوت تری دارد و مانند بنر ها به چشم کاربر تکراری و خسته کننده نمی شود و این نوع تبلیغات جاهایی ظاهر می شوند که بتوانند به کمک کاربر بیاید و به اصظلاح به درد کاربر هدف بخورد بنابراین از بهترین تبلیغات در فضای مجازی ، تبلیغات همسان است.

 

تبلیغات همسان یا نیتیو (native ads) چیست؟

تبلیغ همسان در واقع یک شکل از تبلیغات است که در آن، محتوای تبلیغات مورد نظر با ساختاری کاملا مشابه بستر و محیط تبلیغاتی، ارائه می‌شود. به طور مثال تبلیغ همسان در اینستاگرام یعنی تبلیغ مثل یک پست در کنار سایر پست‌های اینستاگرام نمایش داده می‌شود.

در موتور جستجوی گوگل نیز تبلیغات همسان یعنی لینک‌های تبلیغات با ظاهر و ساختاری مشابه لینک‌های معمولی به کاربران نمایش داده می‌شوند. که این مورد با ساخت اکانت گوگل ادز برای کسی که قصد این نوع تبلیغ را دارد میسر است.

تمامی لینک‌هایی‌هایی که در عکس بالا توسط گوگل تبلیغ شده‌اند، شباهت زیادی با سایر لینک‌های معمولی دارند. اصلی‌ترین تفاوتی که وجود دارد، نمایش علامت Ad در کنار آنها است. پس اگر بخواهید روزی از تبلیغات همسان برای سایت خود استفاده کنید، نتایج شما در کنار سایر لینک‌ها و نتایج معمولی نمایش داده می‌شوند.

آشنایی با مزایا و معایب استفاده از تبلیغات همسان

مهم‌ترین مزیتی که تبلیغات همسان دارد، بهتر دیده شدن و افزایش کلیک است! البته این تنها مزیت این نوع تبلیغات نیست. یکی دیگر از مزایای تبلیغات همسان، بهتر و تمیز تر شدن شکل ظاهری واسط کاربری یا User Interface است. چرا که با انجام این نوع تبلیغاتی، ظاهری یکنواخت‌تر و همگن‌تر ایجاد می‌شود.

البته این روش تبلیغات دارای معایب و ایراداتی نیز است. به عنوان مثال شاید کاربران نتوانند به راحتی محتوای اصلی و محتوای تبلیغات را تشخیص دهند و به همین دلیل آزار ببینند. برای رفع این مشکل گوگل از کلمات مثل Ad و Sponsored یا دارای حامی مالی استفاده می‌کند. همین موضوع به کاربران یادآوری می‌کند که محتوای مورد نظر، در ازای پرداخت پول مشخصی توسط تبلیغ دهنده، برای وی نمایش داده شده است.

یکی دیگر از اصلی‌ترین معایب استفاده از تبلیغات همسان این است که این امکان وجود دارد محتوای تبلیغ، با استانداردهای بستر عرضه کننده همخوانی نداشته باشد! البته تمامی رسانه‌هایی که تبلیغات همسان منتشر می‌کنند تا حد زیادی مراقب هستند تا چنین اتفاقی رخ ندهد. ولی این احتمال وجود دارد که تصویر برند در ذهن مخاطبین تضعیف یا تخریب شود.

مزایا و معایب استفاده از تبلیغات همسان

آشنایی با مزایا و معایب استفاده از تبلیغات همسان

معرفی انواع تبلیغات همسان

در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع مختلف تبلیغات همسان در فضای اینترنت آشنا شوید.

1- تبلیغات همسان تصویری

در سایت‌هایی که بازدید روزانه بالایی دارند بخش‌های با عناوین «مطالب پیشنهادی»، «پیشنهاد روز» و… وجود دارند. تمامی پیشنهادهایی که در این بخش‌های قرار داده می‌شوند، تبلیغات همسان کسب و کارهای مختلف است.

از آنجایی که تبلیغات نیتیو شبیه به محتوای صفحه است، در نگاه اول متوجه نمی‌شوید که این مطالب تبلیغاتی هستند؛ ولی با کلیک بر روی هر کدام از تصاویر، وارد صفحه‌ای از یک سایت جدید خواهید شد.

همچنین جایگاه این تصاویر نیز همیشه آخر مقاله نیست و گاهی اوقات می‌توانند در ساید بار و حتی در بین متن مقاله نیز نمایش داده شوند. این نوع تبلیغات دقیقا شبیه به ساختار صفحه هستند و مزاحمی برای کاربران ایجاد نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید : گوگل ادسنس چیست

2- تبلیغات متنی در سایت‌های پربازدید

یکی دیگر از انواع تبلیغات همسان، تبلیغات متنی است که معمولا در سایت‌های پربازدید نمایش داده می‌شوند. این نوع تبلیغات کاملا متنی هستند و تصویری ندارند. این تبلیغات معمولا مرتبط با موضوع صفحه هستند و دقیقا با همان ظاهر و بولت ها! تبلیغاتی همسان متنی هماهنگی زیادی با صفحه نمایش دهنده دارند و معمولا در انتها یا بخش ساید بار مقاله نمایش داده می‌شوند.

 

3- رپورتاژ

رپوتاژ آگهی نیز یکی دیگر از انواع تبلیغات همسان به حساب می‌آید. به مطالبی که در سایت‌های پربازدید با هدف جذبی مخاطبین در یک مسیر مشخص و دعوت از آنها برای انجام اقدامی خاص قرار داده می‌شوند، رپورتاژ آگهی می‌گویند.

در رپورتاژ آگهی نیز هدف اصلی این است که مطالب حالت تبلیغات به خود نگیرند و فقط در بین متن و به صورت کاملا نامحسوس لینکی به صفحه مورد نظر داده می‌شود. همچنین در برخی مواقع لینک هم قرار داده نمی‌شود و از مخاطبین خواسته می‌شود تا با مجموعه تماس برقرار کنند.

 

4- تبلیغات در گوگل

تبلیغات در گوگل نیز یکی دیگر از انواع تبلیغات نیتیو است که همان اول نیز به شما معرفی کردیم. تبلیغات شما در این حالت هیچ تفاوت به غیر از وجود برچسب «دارای حامی مالی» یا «Ad» با سایر نتایج ارگانیک گوگل ندارد.

تبلیغات در این روش بر اساس کلمه کلیدی است! به این صورت که در ابتدا شما لیست کاملی از کلمات کلیدی مرتبط با محصول یا صفحه مورد نظر خود را آماده می‌کنید. پس از آن، کاربران با جستجوی عبارت شبیه به لیست شما در گوگل، نتایج در بالا یا پایین صفحه نمایش داده می‌شوند.

با کمک این تبلیغات خیلی سریع میتوانید وارد صفحه نتایج شوید و فروش خود را به صورت آنی افزایش دهید؛ چرا که این کار برخلاف سئو نه وقت گیر است و نه نیازی است تا برای هر کلمه کلیدی یک صفحه لندینگ ایجاد کنید.

به همین خاطر توصیه می‌شود کسب و کارهایی که تازه کار خود را آغاز کرده‌اند، حتما از این کمپین‌های تبلیغات در کنار سئو استفاده کنند.

 

5- تبلیغات همسان در ایمیل

تبلیغات نیتیو در ایمیل به دو صورت مختلف انجام می‌شود. اولین مورد، بهره بردن از مزایای تبلیغات در جیمیل است. در این نوع تبلیغاتی، ایمیلی را مشاهده خواهید کرد که با ایمیل معمولی روزانه تفاوت خاصی ندارد و فقط برچسب «Ad» همراه آن است.

روش دیگر نیز تبلیغات در دل خبرنامه است. در این روش تبلیغات شما هیچ نوع تفاوتی با سایر عناصر خبرنامه ندارد.

 

6- تبلیغات همسان در اپلیکیشن

آخرین نوع تبلیغات همسان که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، تبلیغات همسان در اپلیکیشن یا نرم افزارهای مختلف است. این نوع از تبلیغات از نظر ظاهری با سایر عناصر اپلیکیشن تفاوتی ندارند و فقط برچسب تبلیغات در کنار آنها دیده می‌شود.

انواع تبلیغات همسان

معرفی انواع تبلیغات همسان

سخن پایانی

حتما تا اینجا با مطالعه مقاله متوجه شده‌اید که تبلیغات همسان چیست. همچنین متوجه شدید که تبلیغات همسان از آنجایی که ظاهری شبیه به محتوای صفحه مورد نظر دارند، مزاحمتی ایجاد نمی‌کند و در نتیجه باعث پایین آمدن گارد دفاعی کاربران و مخاطبین می‌شوند. اگر به دنبال افزایش ترافیک سایت خود هستید یا می‌خواهید فروش خود را افزایش دهید، سرمایه گذاری روی تبلیغات همسان می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد!

3.8/5 - (6 امتیاز)
82 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =