تفاوت سرور مجازی و اختصاصی

کاربرد سرور مجازی و اختصاصی
سئو سایت

شاید برای شما هم این مسئله پیش آمده باشد که بعد از مدت زمانی که از بارگذاری سایت شما گذشته است متوجه شده بشید که سرعت سایت شما پایین آمده است و به نوعی با کندی سرعت سایت مواجه شده باشید. مثلا مدت زمانی بعد از بارگذاری سایت شما بر روی یک سرویس اشتراکی میزبانی شده باشد و یا اینکه خزش صفحات سایت توسط موتورهای جستحو با ترفیک بالایی به سرور میزبان وارد شده باشند

هنگامی که با چنین مواردی روبرو شدید با مدیریت شرکت که سرویس میزبان سایت شما را بر عهده دارد باید صحبت کنید و بدون شک این پاسخ را دریافت خواهید کرد که سرویس میزبان شما نیار به تغییر دارد و اینجاست که به شما پیشنهاد استفاده از سرور اختصاصی داده شد.

ما در مقاله امروز سئو ایران می خواهیم درباره تفاوت سرور مجازی و اختصاصی با شما عزیزان صحبت کنیم. زمانیکه وب سایت شما با کمبود منابع روبرو شود از سرور میزبان خود پیشنهاد سرور اختصاصی دریافت خواهند کرد

سرور مجازی

اجازه دهید برای اینکه با مفهوم سرور مجازی بهتر آشنا شوید آن را با یک مثال آغاز کنیم. فرض را بر این بگیرید که شما در یک مجتمع بزرگ سکونت دارید و در واحد مستقل خود امکانات ویژه ای را در اختیار دارید اما در نهایت شما هم یکی از افرادی هستید که در این مجمتع بزرگ زندگی می کند و برای رفت و آمد باید از آسانسور آن مجتمع که قوانین آن برای همگان مشترک است باید استفاده کنید. سرور مجازی هم با نوع پیکربندی که دارد شبیه به این مجتمع بزرگ باشد که در برخی از موارد شبیه به موارد اشتراکی عمل می کند که در آن چندین وب سایت روی یک سرور میزبانی می شوند.

سرورهای مجازی مانند ساکنین این مجتمع در منبع هایی همچون برق، کارت شبکه و اینترنت با یکدیگر شریک می باشند و همگی تابع سرور میزبان هستند. تعداد کاربران سرورهای مجازی کمتر از وب سایت های یک سرور اشتراکی است و به این ترتیب منابع سخت‌افزاری بیش‌تری نیز در اختیار سرورهای مجازی قرار داده می‌شود.

کاربرد سرور مجازی

سرور مجازی

کاربرد سرور مجازی

سرورهای مجازی معمولا برای میزبانی از هاست، نگهداری فایل ها، اجرای برنامه های خاص مورد استفاده قرار می گیرد. زمانیکه وب سایت شما به گونه سئو شده باشد که بتواند رتبه و جایگاه مناسبی را در نتایج موتورهای جستجو کسب نماید بدون شک می تواند بازدید کنندگان بسیاری را جذب کند. در چنین شرایطی ممکن است که شما فایل های آپلودی و دانلودی بسیاری داشته باشید که در این صورت نیاز به منابع بالا دارید که بودجه و دانش کافی لازم دارند. بنابراین شما می توانید از سرورهای مجازی بنا به نیاز خود استفاده نمایید.

سرورهای مجازی دارای منابع اختصاصی می باشند و معمولا به صورت مدیریت نشده هستند و ففط دارای سیستم عامل درخواستی به صورت خام می باشد.

سرور اختصاصی

حال که با سرور مجازی و کاربرد آن آَشنا شدید باید بدانید که سرور اختصاصی و کاربرد آن چگونه است تا بتونید به تفاوت سرور مجازی و اختصاصی نیز پی ببرید. سرور اختصاصی یک سیستم کامپیوتری با منایع بسیار بالا می باشد که در مرکز داده میزبانی می شود و دارای یک یا چندین رم، هارد و cpu می باشد.

کاربرد سرور اختصاصی

سرورهای اختصاصی برای هاستینگ، نگهداری فایل ها  و اجرای برنامه ها خاص استفاده می شود و با توجه به این موضوع که اشتراک گذاری در منبع های اختصاصی این سرورها انجام نمی شود داشتن امنیت بالا برای حفظ و نگهداری فایل ها و اطلعات شما بسیار مهم می باشد.

مزایای سرور اختصاصی

سرور اختصاصی

مزیت های سرور اختصاصی

  • دارای قدرت بسیار و عملکرد بالا
  • مهم ترین سطح هاستینگ دنیا
  • امکان ایجاد چند ماشین مجازی بر روی سرور اختصاصی
  • دارای امنیت بالا

تفاوت سرور مجازی و اختصاصی

با سرور مجازی و سرور اختصاصی تا به اینجای مقاله امروز آشنا شدید و کاربردهای هریک از ین سرورها را نیز شناختید. دیگر زمان آن رسیده است که درباره تفاوت سرور مجازی و اختصاصی با شما صحبت کنیم.

از جمله تفاوت های میان این دو سرور می توانیم به موارد زیر اشاره ای داشته باشیم:

  • از لحاظ قیمت و هزنیه سرور مجازی کمترین هزینه را نسبت به سرور احتصاصی نیاز دارد
  • سرور اختصاصی دارای منابع بالایی در مقایسه با سرور مجازی می باشد
  • سرور اختصاصی را می تون به ماشین های کوچک مجازی تقسیم بندی کرد و از هریک از آن ها برای یک عملکرد استفاده نمود در صورتیکه سرور مجازی چنین قابلیتی را ندارد.
  • در سرورهای اختصاصی پهنای باند بیشتری ارائه می شود.
  • با عدم دسترسی کاربران دیگر به سرور اختصاصی، امنیت بالاتری برای اطلاعات آن وجود دارد
  • در صورت به وجود آمدن هر گونه مسئله و مشکلی انتقال از سرور مجازی سریع تر از سرورهای اختصاصی انجام خواهد شد
  • سرورهای مجازی انعطاف پذیری بیشتری نسبت به سرورهای اختصاصی دارند

حرف آخر

در سرورهای اختصاصی منابع به صورت کاملا اختصاصی در اختیار وب سایت ها قرار داده می شود تا در هر زمان که نیاز داشتند بتوانند اقدامات لازم را بر روی این سرور انجام دهند

اما نباید این مسئله را فراموش کنید که مدیریت سرویس در اختیار کاربرانی که از سرورهای اختصاصی استفاده می نمایند دقیقا مانند سرورهای مجازی می باشد

اما در خصوص منابع سخت‌افزاری یک تفاوت عمده بین سرورهای مجازی و اختصاصی وجود دارد و آن هم این است که سرور اختصاصی برخلاف سرور مجازی هیچ محدودیت را در منایع سخت افزاری در نظر ندارد و یک سرور به صورت فیزیکی و کامل در اختیار کاربران قرار داده می شود که می تواند مطابق با میل خود آن را مدیریت کند.

آموزش های مرتبط با هاستینگ

images 1

HTTP چیست؟

%D9%87%D8%A7%D8%B3%D8%AA %DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F

هاست چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)
68 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + دوازده =