تبلیغات متنی چیست؟

تبلیغات
سئو سایت

در مقاله های قبلی سئو ایران درباره تبلیغات کلیکی و انواع آن با شما هم صحبت کرده ایم. امروز و در این مقاله و بعد از انتشار مقاله سئو چیست؟ قصد داریم شما را با یکی دیگر از انواع تبلغات کلیکی یعنی تبلیغات متنی بیشتر آشنا کنیم و بگوییم در اصل تبلیغات متنی چیست؟

تبلیغات متنی چیست؟

تبلیغات متنی در اصل همان بک لینک ها هستند. (backlink) اگر نمیدانید بک لینک چیست اینجا را بخوانید.

همانطور که می دانید وب سایت های بسیاری هستند که مخاطبین زیادی دارند و بیشترین منبع درآمد آن ها از طریق تبلیغات تامین می شود و این اجازه را هم به شما می دهند که به صورت مستقیم یا به کمک واسطه های تبلیغاتی آگهی خود را در وب سایت آن ها منتشر کنید. تبلیغات این چنینی شامل تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی، تبلیغات تصویری و … می باشد

پیش تر عنوان کردیم که تبلیغات کلیکی انواع بسیاری دارد که یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین این تبلیغات، تبلیغات متنی می باشد در حقیقت تبلیغات متنی نسل دوم بنرها می باشد که به منظور افزایش کلیک و رتبه سایت طراحی شده است.

در حقیقت تبلیغات متنی همان متن های ساده ای می باشند که شما می توانید آن ها را در سایدبار سایت، بین محتواها، انتهای پست های هر بخش از سایت مشاهده کنید. تبلیغات متنی عملکردی همانند تبلیغات بنری دارند با این تفاوت که جذابیت بصری و دیداری تبلیغات بنری را دارا نمی باشند. پشت تبلیغات متنی بک لینکی وجود دارد که به صفحه مورد نظر تبلیغا دهنده ارتباط دارد تا با استفاده از آن تعداد کلیک ها و بازدید های سایت موردنظر بالا رود

تبلیغات متنی

تبلیغات

 ویزگی تبلیغات متنی

تبلیغات متنی ویژگی های منحصر به فردی دارند. مثلا هر چه لینک هایی که شما به تبلیغات متنی خود می دهید دارای رنک های بالاتری در نتایج گوگل باشند بدون شک میزان کلیک های دریافتی شما نیز بیشتر خواهد بود و این باعث می وشد که گوگل امتیاز بهتری را به وب سایت شما بدهد.

سایت هایی که برای تبلیغات متنی انتخاب می کنید باید این قابلیت را داشته باشند که مطالب ایندکس شده بسیاری در کارنامه کاری خود برای شما نمایش دهند زیرا این کار باعث می شود که شما نیز نتیجه بهتری را بدست آورید. همچنین قرار دادن تبلیغ متنی شما در کدهای صحیح نیز امری است حائز اهمیت که اگر به درستی انجام نشود نتیجه ی عکس خواهد داد.
از ویژگی های تبلیغات متنی می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • استفاده از کلمات کلیدی
  • خلاقیت و متفاوت بودن
  • پاسخگو نیاز مخاطبین
  • شناخت مخاطبین هدف
  • خلاصه گویی

تا جایی که برایتان امکان دارد در تبلیغات متنی خود از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان استفاده کنید زیرا که این کار باعث می شود مخاطبین شما بهتر متوجه شوند که شما در چه زمینه ای فعالیت دارید.

خلاقیت و متفاوت بودن را در تبلیغات متنی هرگز فراموش نکنید. شاید متن و پیام شما تکراری بوده و با دیگر متن ها و پیام ها فرقی نداشته باشد اما زمانیکه در آن خلاقیت از خود نشان دهید و از کلمات مناسب تر استفاده کنید بدون شک مخاطب پسندتر خواهد بود.

در نظر گرفتن نیاز مخاطبین خود را هرگز فراموش نکنید و سعی کنید متن منتشر شده به گونه ای باشد که کابر با کلیک بر روی آن بتواند به آنچه می خواهد دست یابد و مجبور نباشد به سراغ وب سایت های دیگر برای گرفتن پاسخ خود برود

مخاطبین هدف خود را به درستی بشناسید زیرا با نداشتن شناخت و آگاهی کامل درباره آن ها نمی توانید یک تبلیغ متنی مخاطب پسندی را ارائه دهید

تفاوت تبلیغات متنی با بک لینک

متاسفانه مدیران وب سایت های بسیاری هستند که فکر می کنند تبلیغات متنی همان بک لینک می باشد. به این دوستان باید متذکر شویم که کاملا در اشتباه هستند. در ادامه می خواهیم به تفاوت این دو اشاره ای داشته باشیم.

همانطور که نام این تبلیغات مشخص است خاصیت آن ها تبلیغات می باشد در صورتیکه بک لینک این خاصیت ار ندارد بلکه هدف آن بهینه سازی سئو سایت می باشد.

بک لینک یکی از عوامل سئو وب سایت می باشد که به شکل فالو است و این امکان را دارد تا در تمام صفحات وب سایت باشد در صورتیکه تبلیغات متنی اینگونه نمی باشند و از آن ها در مکان های مشخص سایت استفاده می شود

 ویزگی تبلیغات متنی

تبلیغات متنی

هدف تبلیغات متنی

دانستید که تبلیغات متنی چیست؟ و چه تفاوتی با بک لینک دارد. حال می خواهیم به هدف این تبلیغات نیز اشاره ای داشته باشم.

هدف تبلیغات متنی کاهش هزینه های تبلیغاتی برای مدیران وب سایت ها می باشد. زمانیکه شما از شرکت های طراحی سایت خواستار افزایش رتبه سئو وب سایت خود هستید آن ها با افزایش میزان مطالب توسط این نوع تبلیغات رویای شما را به واقعیت تبدیل می کنند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تبلیغات متنی بیشتر از رپورتاژآگهی می تواند بر رتبه سایت شما تاثیر گذار باشد و دلیل آن هم نحوه و زمان قرارگیری آن در سایت می باشد.

به خاطر داشته باشید با میزان اهمیتی که سئو سایت در بازاریابی و برندینگ دارد این قبیل تبلیغات باید با توجه به خواسته و نیاز مدیران وب سایت ها طراحی و اجرا شوند. ایجاد این تبلیغات ویژگی های خاص خود را دارند  که رعایت نکردن آن ها باعث اسپم شدن سایت شما می شود.

حرف آخر

تبلیغات متنی از مقرون به صرفه ترن تبلیغات می باشد که در صورت جذابیت می تواند نرخ کلیک بالایی را برای شما فراهم آورد و همچنین به افزایش بازدید وب سایت شما نیز کمک بسیاری می کند و شما می توانید مشتریان و مخاطبین بیشتری را به سمت خدمات و محصولات خود هدایت کنید.

دانستید که تبلیغات متنی با بک لینک تفاوت دارد و دیگر آن را با بک لینک اشتباه نخواهید گرفت. همچنین متوجه شدید که هدف از تبلیغات متنی افزایش نرخ تبدیل مشتریان می باشد.

آموزش های مرتبط با تبلیغات متنی

Google ads are better or SEO 1

تفاوت سئو با سایر تبلیغات

Untitled 2 11

چگونه متن آگهی تبلیغاتی بنویسیم؟

4.4/5 - (14 امتیاز)
70 / 100

3 Comments

  1. سارا ایرانی گفت:

    تبلیغات متنی خلاقانه نیاز به لینک دارد؟ اگر با هم فرق دارند پس لینک هم ندیم یعنی؟

  2. مریم رحیمی گفت:

    تبلیغات متنی همون آگهی میشه؟ یعنی در سایت های دیگه باید تبلیغ بزاریم؟

  3. SEO IRAN گفت:

    تبلیغات متنی می تواند بهضورت بک لینکی باشد کهدر سایت های دیگر قرار بگیرد که با کلیک روی ان به سایت شما هدایت شوند و نوعی تبلیغ برای سایت شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =