سئو صفحه اصلی سایت

سئو صفحه اصلی سایت
سئو سایت

منظور از صفحه اصلی سایت، صفحه ای است که با آدرس دامنه اصلی بدون اضافه کردن هیچ حرفی به آن سایت بالا می آید. برای مثال google.com صفحه اصلی سایت گوگل است.

چرا باید صفحه اصلی سایت خود را سئو کنید؟

شاید لندینگ شما صفحه اصلی نباشد در این صورت می گویید چرا باید به سئو صفحه اصلی سایت خود اهمیت دهم؟ باید به شما بگوییم یکی از صفحاتی که کاربران معمولا از آن بازدید می کنند حتی اگر لندینگ شما نباشد صفحه اصلی سایت است. آنها معمولا برای اینکه درباره برند شما بیشتر بدانند و یا جدیدترین مقالات شما را بررسی کنند به صفحه اصلی سر می زنند.شما با استفاده از توضیحات متا مناسب، استفاده از اسکیما و… می توانید گوگل را نیز راهنمایی کنید و سئو سایت خود را بهبود ببخشید همچنین شانس بازدید از وب سایت خود را نیز افزایش دهید.

در برخی موارد هم که صفحه اصلی یکی از لندینگ های شما برای کلمات پر رقابت است سئو آن اهمیت پیدا می کند. مثلا صفحه اصلی سایت سئو ایران که لندینگ کلمه سئو سایت است بهینه سازی آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. پس باید سئو صفحه اصلی سایت را به بهترین شکل انجام داد حتی اگر لندینگ شما نباشد.

سئو صفحه اصلی سایت

مهم ترین و اصلی ترین صفحه هر سایت قطعا صفحه اصلی سایت است. از همین رو این صفحه از نظر گوگل نیز بسیار ارزشمند است پس برای رسیدن به رتبه یک گوگل باید به سئو صفحه اصلی سایت خود اهمیت دهید. شما باید از این صفحه بهترین استفاده را ببرید و به لندینگ های مهم خود از آن لینک دهید.

سئو سایت حرفه ای

سئو صفحه اصلی سایت

فرآیند بهینه سازی صفحه اصلی سایت دارای چندین مرحله است و که همه ی آنها شامل تکنیک های سئو فنی تکنیکال نیستند زیرا در درجه اول شما باید صفحه اصلی وب سایت خود را برای کاربران بهنیه سازی کنید. با توجه به اهمیت صفحه اصلی برای سئو لازم است تا شما برای اینکه متوجه شوید آیا تمامی موارد سئو را برای صفحه اصلی انجام داده یا نه یک چک لیست داشته باشید تا به کمک آن بتوانید کارهای انجام شده و باقی مانده را تیک بزنید.

نکات سئو صفحه اصلی

  1. بررسی داشتن h1 در صفحه اصلی(در صورت امکان استفاده از کلمات کلیدی در آن)
  2. بررسی متادیسکریپشن صفحه اصلی
  3. بررسی اسنیپت یا عنوان سئو صفحه اصلی سایت
  4. چک کردن داشتن لینک pin و facebook صفحه اصلی سایت
  5. بررسی وجود اسکیماها در صفحه اصلی
  6. چک کردن کلمات کلیدی که صفحه اصلی با آن سئو شده
  7. بررسی صفحه اصلی برای وجود یا عدم وجود ویدئو و پادکست
  8. استفاده از کلمات کلیدی به عنوان هدینگ 2 در صفحه اصلی
  9. نوشتن حداقل 300 کلمه توضیح درباره برند زیر h1
  10. بولد کردن کلمه کلیدی اصلی در توضیحات زیر هدینگ یک
  11. پشت نویسی درست لوگو با استفاده از کلمات کلیدی
  12. بررسی منو و قرار دادن اسم برند یا اصلی ترین کلمه کلیدی به جای خانه یا home
  13. بررسی پشت نویسی تصاویر صفحه اصلی
  14. بررسی فوتر و حذف موارد اضافی از آن
  15. چک کردن وجود مقالات در صفحه اصلی
  16. نداشتن لبنک های بیهوده مانند، ادامه مطلب و یا بیشتر بخوانید
  17. بهبود سرعت لود در صفحه اصلی
  18. بررسی فعال بود ssl روی سایت
  19. حتما بخشی در صفحه اصلی سایت وجود داشته باشد که محتوای آن بروز گردد

به کمک این چک لیست می توانید سئو صفحه اصلی سایت خود را بررسی کنید و آن را بهبود ببخشید. سعی کنید موارد بالا را بطور کامل در سایت خود پیاده سازی کنید تا به خوبی برای موتورهای جستجو بهینه شود. علاوه بر عوامل SEO، شما باید سایر عناصر اساسی یک صفحه اصلی بسیار بهینه شده را نیز در نظر بگیرید.

مراحل سئو صفحه اصلی سایت

اگر به دنبال دستیابی به رتبه خوب توسط موتور های جستجو هستید، اگر سئو سایتتان برای شما حائز اهمیت هست و متوجه این موضوع شده اید که از طریق سئو سایت شما به ورودی بالا ،ترافیک سایت عالی و در نهایت پیشرفت در کسب و کار میشوید سئو صفحه اصلی سایت خود را مهمترین بخش سایت بدانید.صفحه اول سایت باید به گونه ای باشد که وقتی کاربر وارد آن میشود مطمئن شود که جواب سئوالات و نیاز هایش را از سایت پیدا میکند بعد از آن است که کاربر به مشتری سایت شما تبدیل شود.

عنوان صفحه اصلی را بهینه کنید

یکی از اشتباهاتی که بیشتر افراد در هنگام سئو صفحه اصلی مرتکب می شوند این است که تنها از نام برند استفاده می کنند. شما باید در عنوان صفحه اصلی خود با دادن اطلاعات بیشتر به کاربران هم شانس کلیک خود را افزایش دهید و هم خلاقانه عمل کنید. عنوان صفحه باید 60 کاراکتر باشد و سعی کنید از تمامی این 60 کلمه با ترکیب کلمات کلیدی و نام برند استفاده کنید.

بهینه سازی عنوان صفحه اصلی

بهینه سازی عنوان صفحه یا اسنیپت

عنوان سایت باید به صورت ماهرانه انتخاب شود زیرا اولین چیزی است که مراجعه کنندگان به سایت با آن روبرو میشوند. با ترکیب ایده هایی که از عنوان دارید میتوانید یک عنوان بی نظیر تولید کنید، عنوان را طوری انتخاب کنید که ذهن مخاطب را از بابت پاسخ به نیاز هایش راحت کند. دو نوع لینک داخلی و لینک خارجی داریم، به کار بردن این لینک ها میتواند در دیده شدن سایت بسیار موثر باشد، باید حواستان به این موضوع باشد که لینک های درون صفحه اصلی سایت را به مطالب بی ربط لینک ندهید و به صورت حرفه ای از لینک ها بهره ببرید.

توضیحات متا صفحه اصلی سایت را بهینه کنید

یکی از مواردی که کاربران آن را در نتایج serp می بینند و در تصمیم گیری آنها برای برای بازید از سایت بسیار تاثیر گذار است توضیحات متا می باشد که برای گوگل نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ممکن است که گوگل توضیحات متا شما را نمایش ندهد و از توضیحات متایی که خودش انتخاب می کند استفاده کند و این در صورتی اتفاق می افتد که توضیحات شما یا بیش از حد طولانی و یا کوتاه باشد. پس برای بهبود سئو صفحه اصلی سایت باید به تعداد کاراکترهای توضیحات متا اهمیت دهید.

بهینه سازی تگ h1 در صفحه اصلی سایت

ابتدا بیان کنیم که صفحه اصلی سایت شما باید تنها یک تگ h1 داشته باشد. معمولا هدینگ یک در بالای صفحه قرار می گیرد و قالب های آماده نیز بطور پیشفرض تگ h1 را در بالای صفحه نشان می دهند. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که باید از کلمه کلیدی در هدینگ یک خود استفاده کنید.

درج تگ h2 در صفحه اصلی

اگر صفحه اصلی شما جزء تارگت های سئو سایت شما محسوب میشود، حتما از هدینگ 2 با انکر تکست مناسب در صفحه اصلی خود استفاده کنید.

سئو تصاویر صفحه اصلی سایت

یک صفحه اصلی خوب باید دارای تصاویر بهینه شده باشد. تصاویر سبب می شوند تا چشم کاربران هنگام بازدید از صفحه اصلی خسته نشود و همچنین پیام شما را واضح تر به خوانندگان منتقل می کند. همچنین برای بهبود سئو صفحه اصلی سایت تصاویر می توانند به موتورهای جستجو اطلاعات مفیدی ارائه دهند و سبب درک بهتر آنها از آن شوند. هنگام استفاده از تصاویر در صفحه اصلی به موارد زیر توجه کنید:

  1. مطمئن شوید که تصاویر دارای alt مناسب هستند.
  2. از متن مرتبط با تصاویر استفاده کنید.
  3. از lazy load استفاده کنید
  4. حجم تصاویر را کاهش دهید تا سریعتر لود شوند.
  5. تا جای ممکن از تصاویر خود استفاده کنید
  6. سعی کنید از عکس هایی استفاده کنید که به کاربر واقعا کمک میکنند

 

لوگوی سایت خود را بهینه کنید

هر وب سایتی باید دارای لوگوی منحصربفرد باشد و در قدم آن را به درستی بهینه کند. بسیاری از سئوکاران از این مورد بسیار بسیار مهم چشم پوشی می کنند. برای کمک به سئو صفحه اصلی سایت خود باید لوگوی سایت را بهنیه کنید برای انجام اینکار باید دو کار انجام دهید:

  1. اسم لوگو را با نام برند خود یا کلمه کلیدی صفحه اصلی در سایت آپلود کنید
  2. برای لوگو از alt مناسب که معمولا نام برند است استفاده کنید.

اهمیت لینک برای سئو صفحه اصلی سایت

صفحه اصلی سایت باید صفحه های جذاب و پر بازدید، خدماتی که سایت با توجه به نیاز مخاطب ارائه میدهد، عکس های مرتبط و جالب، راه های ارتباطی و … را هنگام بازدید مخاطب از سایت به نمایش بگذارد. از طرف دیگر تمامی کلمات مهم نباید در صفحه اول سایت نمایش داده شود، کلمات کلیدی را دسته بندی کنید و با عنوان های جداگانه صفحاتی را به آن ها اختصاص دهید.

راه های زیادی برای ورود به سایت شما وجود دارد ولی بازدید صفحه اصلی سایت بیشتر بوده پس صفحه اصلی سایت باید راهی بی نقص برای ورود به صفحه های دیگر باشد و مخاطب را از بودن در سایت خسته نکند. اگر هنوز صفحات سایت خود را انتاخاب نکرده اید، مطالعه مقاله “یک سایت چه صفحاتی نیاز دارد؟” به شما پیشنهاد می شود.

نتیجه:

از کلمات کلیدی مرتبط در محتوای صفحه اصلی استفاده کنید.

کلمات کلیدی، کلمات و عباراتی هستند که کاربران برای یافتن اطلاعات در موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. بنابراین، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در محتوای صفحه اصلی می‌تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا صفحه شما را در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط نمایش دهند.

از تصاویر و ویدیوهای مرتبط در صفحه اصلی استفاده کنید.

تصاویر و ویدیوهای جذاب و مرتبط می‌توانند به بهبود تجربه کاربری صفحه اصلی و افزایش نرخ کلیک (CTR) کمک کنند. همچنین، می‌توانند به موتورهای جستجو کمک کنند تا صفحه شما را بهتر درک کنند.

از لینک‌های داخلی و خارجی مرتبط در صفحه اصلی استفاده کنید.

لینک‌های داخلی به صفحات دیگر وبسایت شما و لینک‌های خارجی به صفحات وب دیگر اشاره دارند. استفاده از لینک‌های داخلی و خارجی مرتبط می‌تواند به بهبود ناوبری وبسایت شما و افزایش اعتبار صفحه اصلی کمک کند.

سرعت بارگذاری صفحه اصلی را بهبود بخشید.

سرعت بارگذاری صفحه، یکی از عوامل مهم در سئو و تجربه کاربری است. بنابراین، باید سرعت بارگذاری صفحه اصلی را بهبود بخشید تا کاربران بتوانند سریعتر به محتوای صفحه دسترسی پیدا کنند.

سئو صفحه اصلی سایت چگونه انجام می شود؟

از مهم ترین بخش هایی که در هر وب سایت وجود دارد و از اهمیت بالایی در زمینه سئو داخلی برخودار می باشد صفحه اصلی سایت می باشد. اگر صفحه اصلی سایت شما یک لندینگ پیج می باشد، مقاله آموزش سئو لندینگ پیج را مطالعه کنید.

حتما بخوانید: سئو چیست؟

برای سئو صفحه اصلی سایت باید بر روی کلمه های کلیدی که در زمینه کسب و کار شما می باشد متمرکز شده و درست ترین و بهترین آن ها را انتخاب کنید. برای مثال اگر زمینه وب سایت شما بر روی لوازم جانبی پزشکی فعالیت دارد پس باید صفحه اصلی سایت خود را در زمینه لوازم جانبی پزشکی کار کنید. با این کار شما نشان خواهید داد که محوریت وب سایت شما در چخه زمینه ای فعالیت دارد و باری بهینه سازی سایت خود نیز می توانید در دیگر صفحات سایت از تیترهای هماهنگ با موضوع اصلی سایت خود نیز استفاده کنید و تمامی صفحات داخلی سایت خود را در ارتباط با سئو سایت ایجاد نمایید.

چرا به صفحات داخلی لینک دهیم؟ این موضوع به طور مستقیم سئو صفحات داخلی سایت شما را تقویت می کند. سی کنید حتی الامکان از صفحه اصلی به صفحات داخلی لینک دهید.

همان طور که اشاره شد سئو صفحه اصلی سایت بسیار مهم است. در برخی موارد صفحه اصلی کاندیدای رتبه‌بندی در جایگاه‌های بالایی برای کلمات کلیدی بسیار رقابتی است زیرا کل قدرت و رتبه صفحه را از بقیه صفحات «جذب» می‌کند.

به مثال‌های زیر توجه کنید:

  • صفحه اصلی Contentmarketinginstitute. com از نظر «بازاریابی محتوا» رتبه‌بندی می‌شود زیرا وب سایت دارای مقالات زیادی در رابطه با بازاریابی محتوا است.
  • صفحه اصلی socialmediatoday. com برای «رسانه‌های اجتماعی» رتبه‌بندی می‌شود زیرا محتوای زیادی در رابطه با بازاریابی شبکه‌های اجتماعی دارد.

روند بهینه‌سازی و سئو صفحه اصلی سایت

این فقط مسئله SEO فنی نیست بلکه همان طور که در زیر خواهیم دید عناصر دیگری نیز وجود دارند که برای داشتن صفحه اصلی بسیار بهینه شده می‌بایست وجود داشته باشند. فراموش نکنید که SEO فقط برای موتورهای جستجو نیست بلکه در درجه اول برای کاربران و قابلیت استفاده آن‌ها است. از دیدگاه seo، بهینه‌سازی صفحه اصلی تفاوتی با انجام سئو در سایر صفحات وب سایت شما ندارد. برای بهینه‌سازی کامل صفحه اصلی خود این نکات مربوط به SEO صفحه اصلی را دنبال کنید:

  • عنوان صفحه اصلی را بهینه کنید. (طول عنوان نزدیک به ۶۰ کاراکتر، در ابتدا نام دامنه خود را اضافه کنید و کلمات کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید.)
  • بهینه‌سازی توصیف متا صفحه اصلی را انجام دهید.
  • تیتر H۱ را بهینه کنید.
  • سئو تصویر صفحه اصلی را انجام دهید.
  • لوگوی خود را بهینه کنید.
  • علامت‌گذاری مناسب ساختار یافته را اضافه کنید.
  • سرعت بارگیری صفحه اصلی را بهینه کنید.
  • سازگاری بارگذاری وب سایت با موبایل را حتما بررسی کنید.
  • یک SSL اضافه کنید.
  • ساختار و پیمایش سایت خود را اصلاح کنید.

سوالات متداول درباره سئو صفحه اصلی سایت

۱صفحه اصلی یک وب سایت چیست؟
صفحه اصلی وب سایت همان صفحه‌ای است که تمام المان‌ها و نام و کار اصلی وب سایت را به مخاطبان نشان می‌دهد. این اصطلاح همچنین می‌تواند به یک یا چند صفحه که در هنگام راه اندازی برنامه همیشه در مرورگر وب نشان داده می‌شوند، اشاره داشته باشد.
۲seo friendly website چیست؟
ایجاد یک وب سایت دوستانه برای سئو به معنای این است که گوگل و سایر موتورهای جستجو می‌توانند هر صفحه وب سایت را به طور موثر جستجو کرده و محتوا را به طور موثر تفسیر کرده و در پایگاه داده خود فهرست‌بندی کنند. پس از نمایه‌سازی آن‌ها می‌توانند با توجه به موضوعاتی که جستجو می‌کنند مرتبط‌ترین و با ارزش‌ترین صفحات وب را به کاربران خود ارائه دهند.
۳چه چیزی باید در صفحه اصلی یک وب سایت باشد؟
چهار اطلاعات اساسی وجود دارد که باید در صفحه اصلی خود داشته باشید: پیشنهاد ارزش، تمایز، اثبات و دعوت به عمل.

آموزش های مرتبط با سئو حرفه ای

Untitled 1 11

چرا به سئو نیاز داریم؟

images 2

رازهای سئو حرفه ای

4.2/5 - (9 امتیاز)
86 / 100

5 Comments

  1. sara گفت:

    آیا امکان گذاشتن لینک در صفحه اصلی سایت وجود داره؟

  2. کامران محتشم گفت:

    سلام آیا ممکن است لینکی باعث شود در صفحه اصلی سایت تاثیر منفی ایجاد گردد؟

  3. مهدى يوسفى گفت:

    عنوان صفحه اصلى از چه لحاظ مهمه؟!

  4. SEO IRAN گفت:

    از طریق یک عنوان درست می توانید در دیده شدن سایت بسیار موثر باشید در راه پیشرفت سایتتون قدم بردارید.

  5. سلمان گفت:

    چقدر محتوای خوبی بود خدایی
    راجع به سئو خود صفحه اصلی، کسی درست آموزش نمیده
    دمتون گرم، استفاده کردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 17 =