تفاوت سئو با سایر تبلیغات

تفاوت سئو با سایر تبلیغات
سئو سایت

سئو یا تبلیغات کلیکی

تجارتی و کسب و کاری رو شروع کردید که نمیدانید چه روشی بهتر پاسخگوی کاری است که می خواهید انجام دهید؟ اصلا می دانید که میخواهید از طریق تبلیغات کار خود را به دیگران بشناسانید یا از طریق سئو؟ شاید اصلا نمیدانید که سئو چیست و یا از انواع تبلیغات اطلاعی ندارید! خوب در ابتدا توضیح مختصری درباره سئو و تبلیغات می دهیم تا متوجه تفاوت سئو با سایر تبلیغات شویم. سئو در واقع برای کمک کردن به بهبود رویت و ارتباط وب سایت ها برای جستجوی بهتر و رسیدن به هدف در رتبه های بالاتر می باشد.

اما تبلیغات کلیکی در واقع نوعی از تبلیغات می باشد که براساس تعداد کلیک هایی که بر روی  وب سایت شما صورت میگیرد هزینه ای برایش محاسبه می شود.

تفاوت سئو با سایر تبلیغات

سئو یا تبلیغات

راه های متفاوت تبلیغات

راه های تبلیغاتی زیادی در سراسر دنیا وجود داره ، مثلا در کشورهایی که ارزش کاغذ خیلی زیاد نیست مانند کشورهای آسیایی چاپ تراکت و انواع بروشور رایجه (این تبلیغات در ایران هم به علت سوپسیت و حمایت دولت از واردات کاغذ متداوله) که با گران شدن کاغذ این مدل تبلیغات هم از سال 2013 رو به کاهشه البته این مدل تبلیغات به علت قطع درختان حامیان محیط زیست رو کاملا عصبانی و مخالفان زیادی هم دارد. تاثیر برندینگ بر سئو سایت را نمی توان نادیده گرفت.

راه های تبلیغات

راه های مختلف تبلیغات

اما سئو با توجه به اینکه کاغذی نیست و هیچ گونه زباله ای هم ایجاد نمیکنه جزء سبز ترین مدلهای تبلیغات در سراسر دنیاست. رشد این مدل تبلیغات از سال 2012 تا کنون به حدی بوده که امروزه مردم در موتور جستجوی گوگل روزانه 1.500.000.000 جستجو انجام می دهند.

تفاوت سئو با سایر تبلیغات

با دانستن اینکه سئو سایت و تبلیغات کلیکی به چه معنا می باشند. می خواهیم به تفاوت سئو با سایر تبلیغات اشاره کنیم. شما هنوز نمیدانید که برای کسب و کاری که راه اندازی کرده اید سئو نتیجه بیشتری را نشان می دهد یا تبلیغات کلیکی؟ از آنجایی که سئو در مقایسه با سایر تبلیغات ارگانیک می باشد مسلما بازدهی بهتر و بیشتری دارد ضمن اینکه هزینه کمتری را برای شما به عنوان شخصی که صاحب وب سایت هستید در بر خواهد داشت. اما در سایر تبلیغات امکان اینکه در بالای نتایج قرار بگیرد احتمال دیدنشان صفر می باشد.

بنابراین با توجه به هزینه  کمی که سئو دارد و نتیجه مطلوب تری را در وب سایت شما به وجود می آورد مسلما نسبت به سایر تبلیغات بهتر می باشد. از دیگر نکاتی که میتوان با توجه به آنها متوجه تفاوت سئو با سایر تبلیغات شد مزایا و معایبی است که هرکدام به نوبه خود دارند. از آنجایی که سئو و تبلیغات دو مقوله جدا از هم هستند ولی میشه گفت ویژگی های مشترکی دارند.

تفاوت سئو با دیگر تبلیغات

seo در مقابل sem

مثلا تبلیغاتی که در گوگل به کار برده می شود ممکن است خیلی زود بازخورد داشته باشد ولی در عوض هزینه ها زیاد است  ولی در سئو شاید یکی از بزرگترین مسئله این باشد که بتوان با یک سئو کاری فعالیت داشت که از عهده کارش بخوبی بربیاید زیرا با این کار ترافیک در سایت افزایش پیدا میکنه و در بهبود روند کاری و سایت مورد نظر بسیار تاثیر گذار است. در ویدئو زیر به مقایسه بین سئو با گوگل ادوردز پرداخته ایم.

با مراجعه کردن به سئو ایران هم میتوانید با جدیدترین اطلاعات درباره این زمینه نیز آشنا شوید.

به کارگیری سئو به همراه تبلیغات کلیکی

سئو به همراه تبلیغات کلیکی نیز یکی دیگر از راه‌هایی است که افراد می‌توانند در زمینه تبلیغات وب سایتشان از آن استفاده کنند. مسلما استفاده از این دو روش در کنار هم سودمندتر از استفاده تنها یکی از این روش هاست چرا که وب سایت شما از مزایای هر دو روش، بهره‌مند خواهد شد. تبلیغاتی کلیکی می‌توانند اطلاعاتی را در اختیار ما قرار دهند که در کنار کلمات کلیدی جدید، می‌توانند به سئو بهتر وب سایت کمک کنند. مهم ترین تفاوت تبلیغات کلیکی با سئو در میزان بازدهی هدفمند و مدت زمان نتیجه دهی می باشد.

یکی دیگر از دلایل اهمیت تبلیغات کلیکی در گوگل در کنار سئو این است که کلمات کلیدی‌ای که هزینه زیادی را در بردارند، بوسیله نرخ تبدیل پایین می‌توانند که از نوع تبلیغ کلیکی به نوع سئو، انتقال یابند. همچنین شما این امکان را خواهید داشت که کلمه کلیدی موردنظر را قبل از این که بهبنه‌سازی بلند مدت بر روی آن انجام دهید را تست کنید. نکته آخر این که شما با استفاده از هر دو روش بیان شده در بالا می‌توانید مشتری را از برند خود آگاه‌تر سازید و این که باعث افزایش اعتبار برند خود شوید.

آیا تبلیغات گوگل بر سئو سایت موثر است؟

حال این سوال مطرح می‌شود که آیا تبلیغات گوگل از جمله تبلیغات کلیکی و… می‌توانند بر بهبود سئو وب سایت شما موثر باشد یا خیر و آیا برعکس این موضوع امکان‌پذیر است؟ برای پاسخگویی به این سوال باید بگوییم که خیر و دلیل آن هم این است که در این حالت تمامی لینک‌های موجود گوگل به عنوان بک لینک برای سایت شما، شناخته نخواهد شد و در این صورت ربات‌های جستجوگر گوگل لینک‌های تبلیغاتی گوگل و یا سایر سایت‌های تبلیغاتی موجود را به عنوان بک لینکی برای وب سایت شما معتبر نخواهد دانست و آن را به حساب نمی‌آورد.

ذکر این نکته ضروری است که لینک‌های موجود در تبلیغات کلیکی تماما به صورت نوفالو می‌باشند و نه تنها این عامل بلکه به خاطر وجودشان در فریم‌های تبلیغاتی، به طور کل توسط ربات‌های خزنده یافت نمی‌شوند. پس با این حساب باید بگوییم که چنان چه تا کنون بر این باور بوده‌اید که با تلفیق سئو و تبلیغات کلیکی می‌توانید به سئو و بهینه‌سازی هر چه بهتر وب سایت خود کمک کنید، سخت در اشتباه بوده اید.

سوالات متداول درباره تفاوت سئو با سایر تبلیغات

1تفاوت سئو با تبلیغات کلیکی در چیست؟
هدف اصلی از سئو سایت بهبود رتبه سایت و در نتیجه بهتر دیده شدن در موتورهای جستجوگر می‌باشد در حالی که هدف از تبلیغات کلیکی این است که بر اساس تعداد کلیک‌هایی که بر روی نام سایت شما می‌شود، هزینه‌ای دریافت شود.
2آیا می ‌توان از سئو و تبلیغات کلیکی به صورت همزمان استفاده کرد؟
در این مورد باید بگوییم که هر کدام از دو روش بالا مزایای خاص خود را دارند و استفاده همزمان از آن‌ها باعث می‌شود تا از تمامی مزیت‌هایشان استفاده کنید.
3آیا هر کدام از دو روش سئو و تبلیغات کلیکی می‌ توانند بر یکدیگر تاثیر بگذارند یا خیر؟
قطعا جواب این سوال خیر است و دلیل آن هم این است که برای مثال بک لینک‌های موجود در تبلیغات کلیکی توسط ربات‌های خزنده یافت نمی‌شوند به همین علت هیچ تاثیر بر بهبود سئو سایت ندارند.
4.4/5 - (5 امتیاز)
78 / 100

6 Comments

  1. saman گفت:

    سلام
    همین که سایت رتبه بالاتری در گوگل داشته باشه خودش مگه نوعی تبلیغ محسوب نمیشه؟

  2. عماد گفت:

    سلام
    میشه راجب گوگل ادوردز و سئو هم بگید

  3. نازنین گفت:

    سلام
    چگونه رتبه بندی موتور جستجو محسابه می شود ؟

  4. محمدعلی سماواتی گفت:

    سلام ممنون از مطلبتون می خواستم بپرسم که چگونه می توان کلیک خور سایت را بالا برد راه های سریع دسترسی به هدف چیست؟

  5. SEO IRAN گفت:

    درسته
    این هم خودش تبليغ هست
    اما فقط در یک بستر
    و هر مجموعه بهتره حداقل در ۲ بستر فعالیت کنه

  6. SEO IRAN گفت:

    از پاسخ دادن به سوالات کلی در کامنت ها معذوریم

    اگر مورد تخصصی هست، حتما جواب میدیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =