مزایای استفاده از https در سئو سایت

HTTPS
سئو سایت

در ادامه مقالات آموزش سئو قصد داریم شما را با مزایای استفاده از https در سئو سایت آشنا کنیم.

HTTPS چیست؟

زمانیکه وارد سایت های مختلف می شوید به صورت خودکار یک HTTP در ابتدای آدرس برای شما اضافه می شود در برخی مواقع ممکن است متوجه شوید که در ابتدای آدرس به جای اینکه http اضافه شده باشد آدرس سایت با Https برای شما نمایش داده شده است.

شاید در ظاهر این موضوع چندان اهمیت نداشته باشد ولی باید بدانید همین “s” ناقابل زمانیکه به انتهای Http اضافه می شود این قابلیت را دارد تا امنیت اطلاعاتی که در سایت شما تبادل شده است را افزایش دهد. اگر جزو مبتدیان هستید حتما مقاله آموزش مفاهیم سئو برای مبتدیان را مطالعه کنید.

بنابراین می توانیم Https را اینگونه تعریف کنیم که یک ارتباط امن و محافظت شده می باشد که برای ارتباط با سایت های مهم و حساس همچون بانک ها مورد استفاده قرار می گیرد.

پروتکل Https مخفف عبارت تکمیلی Hypertext Transfer Protocol Secure و به معنای انتقال ابر متن بوده و یک پروتکل برای برقراری ارتباط های ایمن می باشد

HTTP[S چیست

Hypertext Transfer Protocol Secure

کاربردHttps

اگر می خواهید بدانید مزایای استفاده از Https در سئو سایت چیست باید با کاربرد آن آشنا شوید. پروتکل Https برای رمزگذاری ارتباطات از دو پروتکل امن ssl و tls استفاده می کند که هر دو این پروتکل ها از سیستم ساختار نامتقارن استفاده می کنند که همین سیستم نامتقارن از دو کلید عمومی و خصوصی استفاده می نمایند درحقیقت شما می توانید هر اطلاعاتی را که در سایت خود با کلید عمومی رمزگذاری کرده اید با کلید خصوصی نیز باز کنید و همین رویه را به صورت برعکس نیز انجام دهید.

کاملا مشخص است که کلید خصوصی تنها باید در اختیار صاحبین وب سایت باشد. فرض کنید که شما سایتی را راه اندازی کرده اید و بر روی آن کار می کنید کلید خصوصی آن سایت در اختیار سرور وب سایت می باشد و کلید عمومی را همه در اختیار دارند تا بتوانند در صورت نیاز اطلاعاتی را که با کلید خصوصی رمزگذاری شده اند را باز کنند.

زمانیکه مرورگر از یک صفحه از سایت شما درخواست ارتباط Https را می کند وب سایت گواهینامه SSL خود ار برای مرورگر ارسال می نماید. اما مزایای استفاده از Https در سئو سایت چیست؟

مزایای استفاده از Https در سئو سایت

اگر بخواهیم مزایای استفاده از Https در سئو سایت را برایتان عنوان کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره ای داشته باشیم.

  1. اطلاعات کاربران و مشتریان همچون شماره و رمز کارت های بانکی امن مانده و امکان سرقت را نخواهند داشت.
  2. کاربران و بازدیدکنندگان وب سایت ها این امکان را دارند از اصالت، هویت، کسب و کار و دامنه اینترنتی وب سایت مطلع شوند.
  3. کاربران وب سایت هایی که از Https استفاده می کنند می توانند اطلاعات بیشتری را در اختیار داشته باشند و با آرامش و خیال آسوده تری از خدمات آن وب سایت استفاده کنند
  4. افزایش امنیت سایت به کمک گواهی Ssl
  5. افزایش اعتماد کاربران به سایت ها
  6. افزایش امنیت یعنی رمزگذاری اطلاعات انتقال یافته بین کاربران و سایت
  7. تشخیص بهتر هویت سایت توسط موتورهای جستجو

این نکته را به خاطر داشته باشید که استفاده از پروتکل Https می تواند بر وضعیت سئو سایت شما تا حدودی تاثیر گذار باشد بنابراین باید در جایگاه مدیر سایت سعی کنید مقاله های گوناگون تاثیر Https بر سئو را به خوبی مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید ایرادات وب سایت خود را به خوبی متوجه شده و زودتر از گوگل برای رفع آنها اقدام کنید و از جریمه شدن سایت خود توسط موتورهای جستجو همچون گوگل جلوگیری کنید.

مزایای استفاده ازHTTPS

اهمیت HTTPS

اهمیت پروتکل HTTPS

در این بخش از مقاله مزایای استفاده از Https در سئو سایت باید بگوییم این روزها نقش پروتکل های رمزنگاری اطلاعات برای موتورهای جستجو دارای اهمیت بسیاری می باشد البته این مسئله در کنار تامین امنیت بالا برای کاربران وب زمانی و مدیران وب سایت ها شکل جدی به خود می گیرد که گوگل در وبلاگ خود اعلام کند یکی از عامل تاثیر گذار بر سئو سایت این است که وبمسترها از پروتکل های امن برای وب سایت خود استفاده کنند.

به همین خاطر است که اهمیت پروتکل HTTPS در بهبود و بهینه سازی سئوسایت در چند سال اخیر بسیار زیاد شده است.

حرف آخر درباره مزایای استفاده از Https در سئو سایت

چند سالی می شود که استفاده از شبکه های اجتماعی و درگاه های پرداخت اینترنتی بسیار معمول شده است. با توجه به مطالبی که در این مقاله به آن ها اشاره کرده ایم و با توجه به این موضوع که امنیت پروتکل https تضمین شده می باشد باید این موضوع را به خاطر داشته باشید که هکرها و سارقان اطلاعات بیکار نخواهند نشست و برای اینکه شما به دام آن ها گرفتار نشوید باید امنیت وب سایت خود را تا جایی که برایتان امکان پذیر می باشد افزایش دهید.

گذرواژه ها و رمزهای خود را به دقت انتخاب کنید و هرگز آن ها را در اختیار افراد غریبه قرار ندهید شما با انتخاب گذر واژه های طولانی که از اعداد، حروف کوچک و بزرگ تشکیل شده است استفاده کنید. کاری که انجام می دهید تنها یک قدم کوچک برای افزایش امنیت سایت می باشد.

کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که در زمان انجام تراکنش های بانکی علاوه بر آیکون قفل به عبارت HTTPS را در بالای آدرس وب سایت با دقت بررسی کنید و به آن ها توجه داشته باشید.

آموزش های مرتبط با https

images 1

HTTP چیست؟

http to https 1200x480

تفاوت http با https

سوالات متداول درباره مزایای استفاده از https در سئو سایت

1پروتکل HTTPS چیست؟
این پروتکل به معنی انتقال ابر متن بوده و یک پروتکل است که وظیفه آن برقراری ارتباط های ایمن می باشد.
2کاربرد پروتکل https چیست؟
شما به کمک آن می توانید اطلاعاتی که با کلید عمومی رمزگذاری کرده اید با کلید خصوصی باز کنید.
3مهم ترین مزیت استفاده از https چیست؟
این پروتکل مزایای زیادی دارد که از مهم ترین آن می توان به سرقت نرفتن اطلاعات مشتریان و افزایش اعتماد آنها اشاره داشت.
4.2/5 - (5 امتیاز)
78 / 100

1 Comment

  1. رستا گفت:

    با سلام و خسته نباشید. میخوام یک هاست و د امنه خریداری کنم. نمیدونم از چه شرکتی خریداری کنم.. اگه امکانش هست من رو راهنمایی کنید. با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 10 =